DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KASIM AYI FAALİYETLERİMİZ

Projemiz kapsamında öğretmenlerimiz velilerimizle yüz yüze ve çevrimiçi olarak toplantı yaptılar. Okul öncesi eğitim kademesine devam eden çocukların sahip olduğu söz varlığının geliştirilmesi ve erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesine yönelik yürütülecek çalışmalarda değerli ailelerimizin sürece etkin katılımının önem arz ettiği vurgulandı. Ardından öğretmenlerimiz öğrencilerimizin sözel dil becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler gerçekleştirerek ailelerimizin de hem gözlemci olarak hem de aktif olarak etkinliklere katılmalarını sağladılar.


Dilimizin Zenginlikleri Projesi-Okul Öncesi Eğitim Kademesi Uygulamaları Kapsamında Okulumuzda Uygulanan Kasım Ayı Etkinliklerimiz

KENDİ KİTABIM

 Kitap merkezinde bulunan kitaplar ailelerin etkin katılımı ile incelendi. Kitapların resimlerine ve yazılarına dikkat çekildi. Çocuklara “Kitap yazan kişiye ne denir?” sorusu yöneltilip ve yazar cevabına ulaşıldı.

• Çocukların seçtiği bir kitap okunarak yazarın anlatmak istedikleri hakkında sohbet edildi.

• Yazarların önemli kişiler oldukları, düşüncelerini kitapları aracılığı ile bizlere ulaştırdıkları belirtildi.

 • “Şimdi biz de kendi kitabımızı hazırlayalım.” denerek öğretmen ve veli rehberliğinde çocuklar kendi çizdiği resimlerle kendi kitaplarını tasarladılar.

Çocuklara yöneltilen;

Daha önce bir yazarla tanıştın mı? Nerede? En sevdiğin kitap hangisi? Neden? Hazırladığın kitabının konusuna nasıl karar verdin? Neden bu konuda bir kitap hazırlamak istedin? Kendi kitabını hazırlamak nasıl bir duyguydu?

Açık uçlu sorularla etkinlik tamamlandı.

KİTAP HASTANESİ

 “Kitap Hastanesi” yazan aileler tarafından hazırlanmış bir kutu ile sınıfa girilerek dikkat çekildi. Çocuklara bu kutunun ne olabileceği sorulup ve çocuklardan cevapları alındı. Kitap hastanesi kutusu çocuklara tanıtılıp kitap merkezine yerleştirildi.

• Çocuklar ve ailelerin kitap merkezindeki tüm kitapları inceleyerek eskimiş, yırtılmış, yıpranmış kitapları kutuya koymaları istendi. Tüm kitaplar incelenip bakıma ihtiyacı olan kitaplar kitap hastanesine konduktan sonra çocuklarla çember olundu. “Kitapları nasıl kullanmalıyız?” sorusu sorularak beyin fırtınası yapıldı.

• Verilen cevaplar aile atılımı etkinliğine katılım sağlayan aileler tarafından fon kartonuna yazılıp bu karton çocuklarla birlikte süslenerek “Kitap Merkezi Kuralları” afişi hazırlandı. Afiş, kitap merkezine asılarak çocuklardan kuralları tekrarlamaları istendi. Kitap hastanesi kutusuna koyulan kitaplar evlere gönderilerek bakımının yapılması konusunda çocuklar ve aileler görevlendirildi.

 • Çocuklardan kitap merkezini ve kitap hastanesini sürekli kontrol etmeleri istendi.

Çocuklara yöneltilen;

 Bu etkinlikte neler yaptık? Kitaplarımızı nasıl kullanmalıyız?  Yıpranan kitaplarımızı ne yapmalıyız? Evde kitaplarını nereye koyuyorsun? Evde yıpranan kitaplarını ne yapıyorsun?

Açık uçlu sorularla etkinlik sonlandırıldı.

 

KİTAP ARAŞTIRMASI

  • Kitap merkezinde bulunan kitaplar ailelerin etkin katılımı ile incelendi. Kitapların resimlerine ve yazılarına dikkat çekildi.
  • Çocuklarla birlikte sınıfa davet edilen ve kitap belirlendi ve aşamalı olarak Türkçe-Dil etkinliği gerçekleştirildi.

Hikaye Öncesi Etkinlikler:

Sohbet, Parmak Oyunu, Şiir, Tekerleme-Bilmece etkinlikleriyle çocukların dikkati çekildi.

Hikaye Anı Etkinliği:

•Birlikte seçilen “Hayal Kuran Çocuk” isimli hikaye okundu. Zaman zaman hikaye yarıda bırakılarak sence bundan sonra ne olmuştur? Ne cevap vermiştir? Sen olsaydın ne hissederdin? gibi sorularla zihinlerinde canlandırma yapmaları ve çocukların sürece aktif katılımları sağlandı.

•Hikaye okuma etkinliğiyle çocuklar üzerinde; yeni kelimeler öğrenip, hayal kurmayı, hikayedeki karakteri gözünün önünde canlandırmayı ve sınıf içerisinde toplulukta nasıl durulması gerektiğine dair faydası sağlandı.

 Hikaye Sonrası Etkinliği:

•Yaratıcı dramatizasyon yöntemiyle  hikaye sonrasında dinledikleri ve zihinlerinde hikayeyi canlandırdılar.

•Dinlediklerini tekrarlamaya zihinde canlandırmaya ve zekayı harekete geçirmeye destek olundu.

• Canlandırırken söz ve hareketleri bir arada kullanarak yüz mimiklerini de konuya göre kullanmayı öğrendiler.

•Grup içerisinde hikaye tamamlanırken uyum içerisinde olmayı, birbirlerini dinlemeyi, sevgi ve saygı gibi değerlerimizi öğrendiler.

 Çocuklara yöneltilen;

Hayal kurmak ne demektir? Hayal kurmayı sever misin? Kurduğun bir hayalini bize anlatır mısın?

Açık uçlu sorularla etkinlik sonlandırıldı.

08-12-202308-12-202308-12-202308-12-202308-12-202308-12-2023



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 21  kişi beğendi